BMW bad ett par kända japanska kustomfirmor bygga nåt roligt av deras R-nine modell. Den modell som svenske hojbyggaren Ola Stenegärd bland annat varit delaktig i. Ola började sin bana med att bygga trajachoppers och harleys med långa gafflar som han tuffade runt med på Gotland. Numera designer på BMW.
Hur som helst. Även om en ombyggd gammal Triumph alltid är den vackraste och bästa motorcykeln så kan det vara roligt att ibland titta på folk som valt andra lösningar. Go Takamine med sin firma Brat Style har en känsla för stil som är få förunnat. På kort tid har han seglat upp som en stjärna på den professionella hojbyggarhimlen med många efterföljare. Hans version av R-nine kallas Cyclone och är sällsynt vacker för att vara byggd på en modern motorcykel.
Vilken bantning.
Mycket lyckad.
Snygg skulle man ju kunna säga. Som konstverk alltså. -Men om man vill kunna köra motorcykeln lite mer aktivt så känns alltid alla lösningar där man väsentligt försämrar hojen som ett steg i fel riktning.
Att byta ut framgaffel/bromsar till betydligt sämre grejer gör att jag tycker hojen ser tramsig ut. Det blir så tydligt att det bara är gjort för utseendet och att man gett fan i funktionen. Synd på en så läcker karamell.
vadå?! Kobbe! Han har ju både HIPSTERKEPS och gör BURNOUT i sand. Det måste ju ändå räknas som aktiv körning. Han äter säkert Pulled Pork också.